L'activitat d'avui dijous constava d'anar a visitar l'escola Joan XXIII, que és un centre característic pel que fa als mètodes de treball ja que estan relacionats estretament amb les noves tecnologies.
Aquest centre es troba en un barri els origens del qual eran pobresa i inmigració per tant aquesta escola volia aconseguir la integració de les persones del barri, per a fer-ho primer es va obrir una piscina a dins del centre on hi podia anar qualsevol persona del barri, però anys després la varen haver de tancar per que s'hi va construir un gimnàs amb una més nova a dins. La qual cosa va donar pas a fer, en el seu lloc, sales d'ordinadors per als familiars i la gent del barri que estan sempre obertes.
Això a fora de l'escola, a les aules, es van incorporar noves tecnologies i les TIC, com ho varem poder comprovar.
Realment és una imatge que xoca, el fet de veure infants de quatre anys dibuixant en una pantalla digital, o nens de la mateixa edat treballant en ordinadors, o pintant en pantalles petites i individuals com si fossin paper.
Malgrat tot, encara que veure això impressioni, jo crec que la incorporació de les TIC en un centre de parvulari no està gens malament, al contrari, beneficia molt als infants. Ja que els esta introduint des d'un primer moment al món de la tecnologia, fent que dintre d'uns anys, no els costi tant manegar aparells electrònics.
A més, el fet que treballin amb diferents metodologies, els permet experimentar més, aprendre més coses, tindre dos punts de partida i dos visions que són, completament diferents.
Per això trobo que està bé que treballin amb aparells informàtics sempre i quant l'ús no sigui abusiu.
Està clar que això comporta a un canvi en els processos d'ensenyament i aprenentatge, però això no significa que no sigui bo per als infants i més en davant, per a la societat.
A la història sempre hi han hagut canvis, molts no han agradat des d'un principi, però hem de saber progressar al ritme que ho fa la societat.
Aquest centre es troba en un barri els origens del qual eran pobresa i inmigració per tant aquesta escola volia aconseguir la integració de les persones del barri, per a fer-ho primer es va obrir una piscina a dins del centre on hi podia anar qualsevol persona del barri, però anys després la varen haver de tancar per que s'hi va construir un gimnàs amb una més nova a dins. La qual cosa va donar pas a fer, en el seu lloc, sales d'ordinadors per als familiars i la gent del barri que estan sempre obertes.
Això a fora de l'escola, a les aules, es van incorporar noves tecnologies i les TIC, com ho varem poder comprovar.
Realment és una imatge que xoca, el fet de veure infants de quatre anys dibuixant en una pantalla digital, o nens de la mateixa edat treballant en ordinadors, o pintant en pantalles petites i individuals com si fossin paper.
Malgrat tot, encara que veure això impressioni, jo crec que la incorporació de les TIC en un centre de parvulari no està gens malament, al contrari, beneficia molt als infants. Ja que els esta introduint des d'un primer moment al món de la tecnologia, fent que dintre d'uns anys, no els costi tant manegar aparells electrònics.
A més, el fet que treballin amb diferents metodologies, els permet experimentar més, aprendre més coses, tindre dos punts de partida i dos visions que són, completament diferents.
Per això trobo que està bé que treballin amb aparells informàtics sempre i quant l'ús no sigui abusiu.
Està clar que això comporta a un canvi en els processos d'ensenyament i aprenentatge, però això no significa que no sigui bo per als infants i més en davant, per a la societat.
A la història sempre hi han hagut canvis, molts no han agradat des d'un principi, però hem de saber progressar al ritme que ho fa la societat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada