dissabte, 14 de novembre del 2009

Exemples de començaments "nefastos"

Aquests són alguns exemples de començaments de discursos que no estan bé que hem parlat a classe, ja que el primer dóna la sensació de que estigui allà perquè li ha tocat, i a ningú li agrada anar a una conferència on el que t'està explicant alguna cosa està allà per complir i prou, sense ganes.
El segon està tan obsessionat amb fer un discurs breu, que no deixa de repetir aquesta paraula, cosa que cansa i fins i tot molesta a l'oient.
I per acabar el tercer començament també està força malament perquè per començar no domina el català, i el va barrejant amb el castellà, a més és un orador insegur i que no està gaire convençut del que va a explicar i a més no sembla que li intersi gaire.

1- "Jo no sóc un bon orador... De fet, és la primera vegada que em toca exposar un tema, però, en fi, l'exposaré, ja que així hi he quedat. M'hauran de perdonar si no m'expresso amb prou claredat, però confio que el tema els interessi. No tenia gaire clar per on començar a explicar-ho, però he pensat que la millor manera seria..."

2- "Bé, abans de començar amb el tema que ens ha portat aquí, els vull prometre brevetat. I cal ser breu perquè, com va escriure Quevedo, allò que és bo, si és breu, dos cops breu... perdó, bo. Per això he portat unes petites notes, molt breus, per explicar el tema breument..."

3- "M'han portat aquí per exposar-los aquest tema, i suposo que volen acabar de pressa. Jo, modestamente, no sé si el que els vull aportar els pot interessar. Tampoc no tinc clar que els hagi d'aportar novetats perquè, modestamente, i vostès em perdonaran, he hagut de preparar aquesta intervenció a corre-cuita i..."

Un bon orador ha d'amagar totes aquestes inseguretats, s'ha de mostrar ferme i ha d'aconseguir que el públic confí en ell i cregui el que diu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada